zondag 29 juni 2014

Oranje decoratie!

Niet veel mensen weten dat ik helemaal gek van voetbal ben :) en het WK is dan helemaal het summum!
Alleen dit keer had ik er niet veel vertrouwen in en duurde het even voordat ik in de stemming was.

Nu ben ik geen type om de boel helemaal oranje te versieren, maar wat accenten wil ik altijd wel.
En ik wilde even wat anders dan pompoms.

Er staat een grote tak in mijn gangetje, die ik regelmatig aanpas naar de seizoenen of feestdagen.
Nu heb ik deze "tassels" gemaakt naar een mooie uitleg die ik op Pinterest tegenkwam.


Ik heb ze gemaakt van 2 velletjes vloeipapier, dubbelgevouwen. 


Knippen tot ca 7 cm voor de vouw. 
Daarna openklappen en oprollen als een sigaar. 
Dan vouw je hem dubbel en wat maskingtape bovenaan, zodat je een ophanghaakje hebt. 
( maskingtape natuurlijk in rood wit blauw) 

De uitleg met duidelijke foto's vind je HIER 

En zie je die doorzichtige strikken op de foto?
                                               Zo leuk en makkelijk om te maken...

Je hebt foliezakjes nodig, confetti en wat maskingtape of gekleurd plakband. 

Confetti in het zakje en dan plak je het uiteinde dicht met maskingtape. 
Even schudden, zodat de confetti verspreidt en dan in het midden een plakbandje of tape. 


Ook de puntzakjes zijn helemaal in stijl. Gemaakt van het graspapier en
 dan aanpassen naar de kleuren van je land ;-) 


En tot slot, de vilten tasjes! Hier staan ze te pronken 
op de vensterbank met de doldwaze dots :) 


Als ze nu niet winnen vanavond, weet ik het ook niet meer :) 

Enjoy! 


Inmiddels heb ik de boom aangevuld met de doldwaze dots en de hamsters :) 









1 opmerking:

  1. Super gezellig, deze subtiele versiering. Je doorzichtige strikken vind ik het einde! Geweldig, dit inspireert en ga ik ook eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen